Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

Oud ladenkastje / old cabinet with drawers

Ik ben helemaal weg van oude houten ladenkastjes. De stoere uitstraling en verweerde verf vind ik erg mooi. Meestal blijven de vakken leeg en gaat het mij om de sfeer. Dit antieke houten ladenkastje heeft even boven gestaan maar nu een plekje in de woonkamer gevonden.

Vaak vragen mensen aan mij welke verf ik gebruik. Ik verf niets zelf. Ben altijd op zoek naar items die ooit geverfd zijn en nu door de tijd deze sleetse/verweerde patina hebben gekregen. Als de zon de woonkamer binnenkomt smelten alle verweerde witte en pastelkleuren in de woonkamer samen. Een licht kleurenspel waar ik erg van kan genieten.

Ik wens jullie een fijne middag.

xoxo Rozmeen

I just love old cabinets with drawers. Like the rough atmosphere they bring. I usually let the drawers empty and just enjoy the look. This antique little cabinet use to be in our bedroom but I gave it a place in our livingroom.

Often people ask me which paint I use for my furniture. I have never painted any of my furniture. I am allways looking for old pieces which got there patina trough time. The older the better for me.
When the sun comes in our livingroom all the white and pastel colours melt together. Love that.

Wishing you a lovely day.
xoxo Rozmeen






21 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's en wat heb jij het knus en gezellig in huis,
    Wat een leuke blog heb jij . Ik volg je al een tijdje en het is steeds weer genieten.
    Kom je ook eens bij mij kijken en misschien volgen?
    ik heb nog niet zo veel volgers, maar ach geduld is een schone zaak , toch?
    groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook een laadjes afwijking. Mijn hele leven al. Maar vaak is zo'n kastje vreselijk duur. Dus ik droom bij plaatjes met laadjes. Mijn opa was vroeger zadelmaker en die moet ook een kast in de zaak hebben gehad met heeeeeel veeeeel laadjes. Helaas hebben ze die verkocht toen de winkel weg ging.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind het heel mooi.
    Maar ik kan meestal niets vinden wat niet meer geverfd hoeft te worden.
    Misschien ben ik een beetje ongeduldig ;)

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Rozmeen,

    wat ben je daar dan goed in zulke mooie spulletjes verzamelen =) Dat paard is ook zomooi en inderdaad al die pastel tinten en wit in je huis. Ik vind hetaltijd zo mooi bij je. Het kastje is ook weer schitterend. Laat je die echt leeg. Ik gebruik het meestal ook om spul in kwijt te kunnen... haha

    liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig ladekastje Rozmeen.
    Wat heb je alles mooi op elkaar afgestemd.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooie foto's, mooie belichting.

    Goedele

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief ladekastje... bij mij zou het al gauw kriebelen wat ik er allemaal in zou leggen...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een plaatje heb je weer gevonden!
    De kleur, vorm en het formaat zijn Super
    lieve groetjes, Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alleen al voor mijn woonbladen zou ik dit een handig kastje vinden hihi! Maar als het goed is gaan er de komende tijd een paar jaargangen de deur uit, want het wordt toch echt teveel.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat er leuk uit. Maar ik vind vooral je paardje erg mooi. Zie ze vaker bij je langskomen en weet dat je ze verzamel. Ik heb er nu zelf twee. Maar die van jou is wel heel geweldig. Heb er zelf nog niet 1 gevonden in zwart/wit en dan zo gepatineerd. Mocht je deze ooit weg willen doen....dan hou ik me graag aanbevolen ;-). (Al zal die niet met de mooie spiegel verzonden kunnen worden, haha)
    Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er leuk uit!
    Het heeft zo´n leuke en knusse sfeer.

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt weer supermooie foto's gemaakt! Heerlijk sfeertje en dat echt verweerde is toch ook wel het allermooiste...

    Groetjes en een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig is dat ladenkastje Rozmeen, net als de rest van
    je spullen. Alles altijd even mooi en verweerd !

    Fijn weekend alvast , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig verweerde kleuren en het kastje is helemaal geweldig!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig is het ladenkastje Rozmeen! Ik vind zelf ook orginele verf het mooist!
    Ik wens je n fijn weekend!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is een prachtig kastje Rozmeen! Ik ben zelf ook op zoek naar een oud kastje om met kalkverf te beschilderen, maar het is moeilijker dan ik had gedacht. Een kwestie van geduld hebben denk ik :-)

    Een fijne zondag toegewenst!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig Rozmeen!
    1 mooi geheel!
    Fijn weekend!
    Lieve groetjes,
    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen