Pagina's

vrijdag 26 oktober 2012

Dames met vleugels / Ladies with wings

Oude paspoppen je hebt ze in verschillende modellen en maten. Vroeger werden ze functioneel gebruikt als paspoppen in kledingzaken en naaiateliers. Nu zie je ze vaak als decoratie in huis.

Ik vind ze onweerstaanbaar mooi. Ik heb er een paar waarop ik me mag uitleven met oude corsets, jabots en tutu's. Onlangs heb ik antieke sierlijke engelenvleugels gekocht (die vroeger in kerkspelen werden gebruikt) en deze een mooie plek gegeven op een wespentaille paspop van papier mache die ik heb. Samen met een antiek off white bruidscorset vind ik het iets magisch hebben. Corsetten vind ik ook heel erg mooi (alhoewel ik er niet aan moet denken hoe de dames er vroeger hele dagen ingesnoerd bij liepen). Ik heb mijn dames (ahum) even bij elkaar gezet en er een heleboel  fotos (hihi sorry maar ik geniet zo van ze) van genomen.

Ik wens jullie een fijn weekend.
Liefs,
Rozmeen

Old mannequins you have them in diffrent models and sizes. I just love them and find them very decorative. Recently I have bought  a pair of antique angle wings (which were used formerly in church plays) and put them on a thin waist mannequin which I have. I think it has something magical. I have put the mannequins together and took a lot of pictures of my ladies ;-)

Wishing you a lovely weekend.
xoxo Rozmeen









 




31 opmerkingen:

  1. Mooie dames heb je daar bij elkaar Rozmeen. Ook de vleugels zijn schitterend met die trossen van kralen/steentjes erop. Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love, love , love it!!
    Hug, Tine
    Norway

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een prachtige dames heb je daar. Echte beauty's.
    En die vleugels zo lief en fijntjes gemaakt.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow dat is een mooie collectie zeg. Ik zou ook genieten van zulke mooie dames in je huis. Je vleugels zijn ook schitterend, heel mooi dat fijne en tere.Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely, Rozmeen, the mannequin and the wings!

    XO,
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Roemeen !!!....echt zo mooi !.....liefs Ria..xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige paspoppen heb je.
    Heel mooi 'aangekleed'.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Incredible beautiful!!!!
    LOVE IT!!!!!

    Have a lovely weekend
    Hugs Tina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtige verzameling, Rozmeen! Ik zou er ook niet aan moeten denken om zo aangesnoerd de dag door te moeten komen, volgens mij kun je er amper adem bij halen.

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jemig wat enorm mooi zeg ☻
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi hoor! Je hebt er geweldige foto's van gemaakt. Die vleugels zijn ook super. Vroeger maakten de mensen die zelf. Dan moeten wij dat toch ook wel kunnen? Binnenkort ga ik het proberen, ik weet al hoe ik het ga doen.
    Fijn weekend,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit zijn wel hele mooie corsets. Ik moet hierbij altijd aan mijn moeder denken. In mijn geheugen zie ik dan mijn moeder met zo'n roseachtig ding om haar buik, waarbij mijn vader die veters aantrok. Heeft waarschijnlijk veel indruk op me gemaakt.
    Mooie foto's

    Fijn weekend
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga zo lekker mn spijkerbroek en sweater aantrekken.Veeel comfortabeler.Maar o,wat zijn je spulletjes weer prachtig!!!
    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's...van prachtige gedecoreerde paspoppen!
    Ik ben niet zo van de vleugels...maar deze zijn wel heeeeeel erg mooi hoor!

    Geniet van al het moois om je heen, ook dit weekend!
    Groetjes Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig en zo romantisch ook
    Ik hou heel erg van corsetjes ,nou ja op de paspop dan he ,pfff moet er niet aandenken ze zelf aan te moeten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik houd ook van paspoppen, maar in tegenstelling tot jou staan die van mij er een stuk soberder bij; Hooguit een rozenkransje en in de winter een warm vachtje.

    Jij hebt een mooie verzameling dames!
    Fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schitterend & super foto's!

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je dames staan er prachtig bij Rozmeen. Wat een mooie collectie paspoppen heb je! Je hebt ze ook prachtig aangekleed. De nuances is weet zijn erg mooi!

    Ik las zojuist je berichtje op mijn blog. Wat boffen jullie om zo dicht bij het bos te wonen :-)

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die oude paspoppen vind ik prachtig en die van jou zijn daarbij nog heel romantisch...mooi!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gelijk heb je om zoveel foto's te nemen, ze zijn prachtig!
    Fijne dag,
    Bertha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhh die zijn mooi zeg en zo veel. Daar zou ik ook veel fotos van maken. Kun je vast heel creatief mee zijn. Mooi hoor.

    Liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig Rozmeen! Zulke vleugels zoek ik ook nog, ze zijn prachtig, maar meestal erg duur...
    Fijne avond nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een prachtige vleugels zeg kunstwerken gewoon met die kraaltjes .
    en wat heb je de dames mooi aangekleed ;)
    mooie foto's het was weer genieten .

    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb je toch prachtige dames, Rozmeen! Ik vind die vleugels echt schitterend!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig zijn jou lady's! Ware kunst!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Rozmeen ze zijne cht geweldig, ben ook zo gek op paspoppen en corsetten. ben ook erg blij met mijn corset die ik bij je heb gekocht
    Gr Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Rozmeen,
    Sprakeloos........, de paspop met die gouden vleugels, ze lijkt wel uit een sprookje gekomen te zijn. Hartelijk dank voor deze prachtige foto's
    Liefs Tina/LilaBlu

    BeantwoordenVerwijderen