Pagina's

donderdag 27 maart 2014

Antique Swedish cabinet / Antiek Zweeds hoekkastje...

Deze week gaat het zonnetje lekker schijnen... lente kriebels... en verse bloemen in huis gehaald.
Een van mijn favorieten die mij altijd meteen een lente boost geven zijn Seringen. De uitstraling en de geur. Overal kleine vaasjes in huis gezet met seringen en roze ranonkels...

In de hoek een nieuwe aanwinst. Een antieke Zweedse hoekkast in zijn originele sleetse blauwe verf. Die patina en kleur vind ik om te smullen. Aan de binnenkant zijn de deurtjes wit verweerd. Zowel open als dicht geniet ik enorm van het kastje. Mijn liefde voor Zweeds antieke en Gustaviaans is nog steeds even groot en groeit met de jaren steeds meer en meer. Het is een ware passie geworden.

Ik ben de giveaway niet vergeten alleen de weken vliegen voorbij...geen excuus ;-). In de volgende post maak ik het goed ;-)

Ik wens jullie een hele mooie dag en veel liefs,
Rozmeen


Its sunny outside and I can smell the spring in the air...
Bought some spring flowers with my favourites in it ...lilacs... love the look and the smell..

Also a new treasure for me in the house. An old Swedish cabinet in its Original blue paint. Inside the doors are white... love the patina, colour, shape  and how it blends in... My love for Swedish and Gustavian treasures has become a real passion...

I have not forgotten the give away but sooo sorry the weeks just flew by...I will make it up in my next post ;-)

Wishing you all a lovely day.
Hugs,
Rozmeen





24 opmerkingen:

  1. De seringen en de roze ranonkels kleuren inderdaad erg mooi bij elkaar. De hoekkast is ook erg mooi en ik smul van de inhoud van je servieskast. Wat heb je daar mooie items in staan!

    Alvast een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk al die lekker geurende lentebloemen. En het kastje is ook schattig, wat een mooie kleur! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi apart hoekkastje Rozmeen en ook van je overige foto's ziiten smullen. En bloemen....? Altijd belangrijke sfeerbrengers en zeker in deze tijd...mooie combi deze ranonkeltjes met seringen...lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind die mooie kleurtjes ook geweldig bij je staan. Ben ook gek op oude verweerde kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig Rozmeen!

    Fijne avond

    Groetjes Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wederom een prachtige aanwinst......
    En heerlijk voorjaarsbloeiers in huis......ze geuren vast heerlijk.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kast Rozmeen!! Geniet ervan!

    X Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De Gustaviaanse stijl vind ik zelf ook super mooi en ik ben blij dat ook jij bij de lichte tinten blijft. Je ziet nu veel donker en grijs wat ik mooi vind om te zien maar niet om zelf in huis te hebben. Ik word er somber van. De lichte stijl bij jou is prachtig en de oude antieke elementen en de styling...ik geniet er telkens van.
    Seringen zijn echte lentebloeiers en ik had ze vorige week in een boeket laten mengen maar na 2 dagen hingen ze al slapjes....Ik heb op tv gehoord dat je er heester/snijbloemen voeding bij moet doen dan blijven ze lang goed ...fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ist toch altijd genieten als ik jouw foto's bekijk!!Prachtig!!Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super kastje en die kleur...... GEWELDIG !!

    lieve groet ,Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi kastje Rozmeen en een lief bosje bloemen!

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Rozmeen,

    Wat heb je weer een mooi kastje gevonden
    Heel veel plezier ermee

    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. J'aime beaucoup me promener ici et je reste sous le charme de votre magnifique intérieur.....
    Douce semaine
    barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer helemaal leuk Rozmeen.
    Maar eh, ik stond 14.00 uur helemaal klaar om aan te vallen in je webshop voor de strooier. Zodra hij erop kwam was hij alweer verkocht ook. Balen zeg! Ik hoop dat je er binnenkort weer eens één hebt.
    Zo leuk, die antieke strooiers.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waaw dit zijn echt prachtige sfeerfoto's dit doet me heerlijk wegdromen ...
    (reactie hierboven is de blog van mijn dochter blijkbaar was ik nog ingelogd met haar account)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. The cabinet is soo beautiful, (everything is beautiful here).

    Have a great week

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige grijs hoekkastje !
    Enne… ik zag "mijn" schaal met deksel staan rechts bovenin de kast , staat mooi hoor :-)

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Your new cabinet is so beautiful Rozmeen! It looks gorgeous in your home dear! I'm so glad that you were able to bring home some lovely spring blooms. I'm craving some flowers now after seeing your.
    I hope all is well with you and that you are enjoying springtime there in your beautiful country.
    hugs from here...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I wanted to thank you for this great read!! I absolutely enjoyed
    every little bit of it. I've got you bookmarked to look at new stuff you post…

    Also visit my web blog; lån med betalningsanmärkning och skulder

    BeantwoordenVerwijderen