Pagina's

dinsdag 5 juni 2012

Frans wastafeltje / Antique little French washtable





Speelgoed van vroeger.. Waar de kleintjes nu met plastic speelgoed in felle kleuren spelen ( wel zo praktisch :-) hadden ze vroeger veel speelgoed van emaille, blik en papier mache.

Toen ik dit bijna antieke Franse kinderwastafeltje in poeder roze tegenkwam was ik op slag verliefd. Hij is ongeveer 95 jaar oud en in bespeelde maar mooie staat. Met een kan, schaal, emmer met dekseltje en een spiegeltje. Ik kan er naar blijven kijken en vraag me af welke lieve kleine Franse meisjes hier mee gespeeld hebben. Dit is een blijvertje..

Wilde dit graag met jullie delen.

Liefs,
Rozmeen

Toys from days gone by.. Where the little ones now plays with colorfull plastic toys :-) They use to have toys from enamel, paper mache and tin.

When I came accross this almost antique little washing table from France it was love at first sight. Its almost 95 years old and the powder pink patina is beautiful.
I wonder which little French girls loved to play with this..

Just wanted to share this with you.
Wishing you a lovely day.

xoxo Rozmeen

31 opmerkingen:

  1. Hoi Rozmeen, dit is echt té schattig. Ik kan me voorstellen dat je je ogen hier niet vanaf kunt houden. En dat kleurtje..... Geweldig!!
    Ook een fijne dag,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh die is LEUKKKKKK/MOOOIIIIII...ik ben ook om hoor :-)) echt een plaatje en zo met die pioenen helemaal.
    Krijgt ie ok jonkies ?? ;-) mail dan maar even.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die gedachten erbij, daar kan ik me helemaal iets bij voorstellen. Dit is toch echt een plaatje en helemaal met die mooie pioenen erbij. Wat zal het er heerlijk ruiken!

    Ik wens je een mooie dag Rozmeen
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow deze is inderdaad te schattig om door te verkopen, zou bij mij ook een blijvertje zijn
    hier kan geen plastic speelgoed tegen op !
    Groeten Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hello,

    Prachtige aankoop!
    Ik verkoop in de winkel een oude Franse wasbak ook super!!

    Lieve blog groetjes,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi Rozmeen. Wat mooi als je zoiets kunt scoren. Ik denk dat dit voor jou ook een blijvertje is.
    En dan met de pioenrozen is het helemaal af!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het prachtig~! Die mooie poederkleuren helemaal geweldig... Wat een verschil met het speelgoed van nu..Geniet er van, ik zou het ook niet weg willen doen....
    Sfeervolle plaatjes~!
    Fijne dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je dit deelt want het is zooo prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O,wat een super aanwinst.
    Je hebt gelijk hoor,dat je hem lekker zelf houd.
    En die kleur....prachtig gewoon!
    Geniet ervan,in jou huis komt zoiets helemaal
    tot zijn recht.

    Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. begrijp dat je daar verliefd op ben zeg ...prachtig is hij ...geniet er lekker van lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wie schön!!!
    Kann man den Waschtisch kaufen?

    Wow - so wonderful!!!
    Can I buy this washtable?

    Groetjes, Biene

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een hele mooie vondst Rozmeen, blijkbaar ook nog erg compleet!

    Een fijne dag nog! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is een plaatje gewoon prachtig

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. en helemaal orgineel nog ? mooi hoor
    Zo zie je maar dat de kleuren toch weer terug komen he ,poederrose is nu ook zo in toch ?,ook qua kleding

    BeantwoordenVerwijderen
  15. It is darling. I would have bought it too!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Op en top Brocante, prachtig hoor. Die kleur vind ik zo mooi.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I love this, just beautiful! Wishing you a lovely week, Ashley

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja dat snap ik...zeker een blijvertje!!! Heel gaaf hoor, en die mooie zachte roze kleur, wauw!!!

    En ook ik, ga als ik iets moois op de kop heb getikt...in gedachten terug in de tijd, en vraag me dan af wie (en waarvoor), het gebruikt heeft.

    Groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. WOW wat mooi, ja die zou ik ook nooit weg doen! Het bregt zo veel nostalgische dromen....Liefs van mij, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  20. nostalgie ten top ... ik vraag me ook altijd wie de man/vrouw/kind was achter een leuke vondst. groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nog nooit gezien deze kleur. Vind het prachtig net als dat mooie oude blauw. Vroeger wisten ze wel wat mooi was. Fijne week en groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow Rozmeen, wat een prachtig en lief wastafeltje!! Wat zal je hier van genieten!!!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie vondst Rozmeen! Hoe vind jij die prachtige spulletjes toch iedere keer weer.

    Ik wens je een hele goede vakantie toe en verheug mij erop je een keer op de thee te hebben in de tuin!

    Goede reis en veel plezier!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. What an adorable french wash table! LOVE it!!!
    Mary Alice

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh, wat een geweldige vondst!!
    Wat een 'plaatje'zo met de pioenrozen .....

    Geniet ervan!!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  26. The table is very sweet. I love the color and you have such pretty things on it! Just lovely!

    XO,
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Rozmeeeeeeeen wat mooooooooi. Precies in je kleur. Hoe vind je het toch. Wat een beauty! Speelgoed was toch veel mooier en duurzamer vroeger. Dat zou ik niet erg vinden om zulk speelgoed in me huis te hebben rond slingeren.

    LIefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Love at first sight for me too...great find!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een prachtige vondst, kan mij goed voorstellen dat dit een blijvertje is...

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ja kan me goed voorstellen dat je hier verliefd op ben...wat een plaatje.

    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen